Ett tag sen

Förlåt alla för att jag inte har bloggat på ett tag, men det har varit fullt upp
Så vad ska jag börja med? Det får bli.......

........Juldiscot

Det blev inga små hulkar utan det blev Batman och Stålmannen men dom kläderna
åkte också av efter ett tag för det bliv rätt så varmt i discorummet.
Barnen dansade, åt pizza, åt godsaker.
Olle var ju svamlig som vanligt, han lämnade oss inte och så slocknade han vid 18.30
så han låg och sov medan dom andra barnen dansade. Erik däremot han ville inte fara 
hem. Det var då iallafall jätte trevligt.

...........Hälsokontroll

Den gick väl som väntat:  BMI för högt
                                              Blodtryck 128/65 trodde det skulle vara högre, lite
                                              hög puls 88
                                              Hb 130 det är väl blodvärdet tror jag? men det var bra
                                              Kolesterol 5,1 lite högt men inte så farligt under 5 är ju det bästa.
                                              Kondition klass 1 det sämsta alltså, jag som tyckte det gick lätt
                                              att cykla.

Ska nu få träffa företagsläkaren och ta lite prover typ ämnesomsättningsprover och kanske
några andra för att se om det är några medicinska faktorer bakom min övervikt, eller om
det bara är jag själv som kan göra nåt åt den.
Har börjat ha stegräknaren på mig ska försöka gå minst 10 000 steg vilket man rekomenderar
idag gick jag det bara på jobbet så man kan ju inte säga att jag har ett stillasittande jobb i allafall.

.............Idol

Måste ju idolblogga lite också om finalen men det är inte så mycket att säga
Marie var bäst men Amanda var inte dålig vissa typer av låter sjunger hon jäkligt bra
men inte alla, sen att hon säger att  vinnarlåten var gjord för Marie då tycker jag bara att
hon är en dålig förlorare.
Vinnar låten har ju alltid varit en power ballad varför skulle det ha ändrats nu?
Markus vann ju förra året trots att det inte var han typ av låt.
Amanda kommer nog att lyckas iallafall med rätt typ av låtar och då kan det bli
riktigt bra.
Så jag säger bara GRATTIS MARIE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0