Inte en vinst

Det verkar bara vara Erica som är vid liv och har gissat om jag vann nåt på julfesten
och nu tänker jag avslöja svaret.

Jag hade som sagt 9 lotter och det var en jäkla massa vinster men inte ska du tro
att jag vann nåt,  inte ens ett jäkla coca-cola glass eller skål som det fanns
massor av.
Så jag tänkte eftersom att Jennie Wes är bäst i matte av alla som läser denna blogg
(eller hon kanske inte läser men då kan ju Peter framföra det)
kan hon kanske räkna ut hur stor chansen är att man ska vinna om man har 9 lotter
och det är ca 60 som deltar i lotteriet och det var säkert 60 vinster också sammanlagt.

Då kanske ni förstår min frustration och Micke som brukar vinna när han är med i
utlottningar, men förra året vann jag bara en coca-cola ficklampa med radio som inte
ens fungerade och en tom laptop väska så mina förväntningar var inte så höga denna
gång heller.

Annars har dagen varit rätt lugn och nu sover barnen och Micke är på jobbet så nu
är det superlugnt. Kan ju berätta för dom som bor söderut att det är lite lätt snöstorm har
alltså det snöar och blåser lite, undra hur det ser ut i morgon när man börjar 7.00 och
ska ut med bilen.

Nu ska jag gå och stoppa in värmen i bilen så det är klart och sen väntar ett avsnitt av
NCIS och sen väntar sängen.

Sov gott alla som jag känner


Kommentarer
Postat av: Erica

Hmm..kan det vara så enkelt att det är ca 15 % chans...?? 9 delat på 60???? Om alla lotter blev sålda vill säga... Äh fan va svårt, jag suger i matte, är helt kass
:-)

2007-12-02 @ 21:24:27
Postat av: Peter

Hahah, Erica...även fast det är 60 som deltar i lotteriet så vet man ju inte hur många lotter som dem har köpt, Det är ju simpelt om alla bara köpt en lott:-). Kan väl iaf konstatera att du har rätt otur Jennie :-)...ska be Jennie räkna på detta, hahah

2007-12-03 @ 00:03:16
Postat av: Erica

HAHAHA jaaa det är sant.. tänkte inte på det :-) Haha fy fan vad jag suger i matte!!!

2007-12-03 @ 12:13:30
Postat av: Jennie

Alla lotter blev sålda 300st

2007-12-03 @ 20:13:00
Postat av: Peter

Men om du köpte 9 av 300 lotter så hade du en chans på 3% att vinna...svårare än så är de väl inte? =)

2007-12-03 @ 23:08:45
Postat av: erica

Det där kunde till och med jag!!!! :-)

2007-12-04 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0