Lyxhustru?

Fick en kommentar på min blogg att jag skulle vara lite av en lyxhustru
som bara ser på tv medan min sambo gör allt annat.
Blev lite störd av den kommentaren och känner att jag måste skriva
litegrann. Visst jag tycker om att se på tv och alla bra serier men det blir
ju när barnen har somnat.

Om jag var lyxhustru skulle jag......

........Aldrig stiga upp med barnen kl 5 på morgonen
........Jag skulle adrig städa, diska mm. det finns det andra som kan göra
........Jag skulle aldrig laga mat det kan man oxå anställa nån att göra
........Jag skulle ha en barnflicka som jag kunde anlita

Listan går att göra hur lång som helst.

Men så här är det riktiga livet...........

..........Turas om att stiga upp med barnen kl 5 på morgonen
..........Se till att barnen har ordentliga kläder när dom ska på dagis
..........Se till att dom får frukost, lunch och middag
..........Städa, diska, tvätta, plocka
..........Sen ska jag ju jobba också
..........Plus allt annat man gör i ett hus med familj

Så jag skulle inte kalla mig själv för lyxhustru, jag skriver i min blogg om
jag blir  glad över nåt min sambo eller mina barn har gjort men jag skriver
ju inte om mig själv att har diskat, lagat mat och sånt.

Jag känner mig värdig att se mina favorit program på tv är det då nån som tycker 
att jag är lite av en lyxhustru för det så får det stå för dom. 

Kommentarer
Postat av: Peter

Ja, jag är då en LYXSAMBO och de står jag för =)....men jag håller med dig Jennie, det kan inte vara lätt att vara du ibland =)...även fast du har de mest underbara ungar som finns :-). SOV GOTT!

2007-10-29 @ 00:11:05
Postat av: Jennie

Klart att mina ungar är dom bästa som finns och Micke oxå så klart, Vänta till du får barn då är det färdigt med lyxsambo livet:)

2007-10-29 @ 08:39:56
Postat av: Erica

Bra skrivet Jennie... Ska erkänna att jag ibland inte fattar hur du/ni orkar. Antar att man ständigt är trött och många gånger outvilad när man har två små barn att hela tiden ta hand och se efter... Så både jag och Peter, vi har det nog ganska chill vi fortfarnade. Jag själv är ju redo att offra mina sova-längemornar, för att just få fina barn (precis som Erik o Olle) som ger så mycket mer positiva upplevelser, än negativa. Då spelar inte trötthet, trotsåldrar, dagis och sjukdomar någon roll :-)

2007-10-29 @ 11:31:28
Postat av: Jennie

Tack Erica, Det är värt att offra sina sova-länge
dar kan jag säga

2007-10-29 @ 14:03:03
Postat av: Peter

Jag vill också ha barn...ett helt hockeylag...eller okej då...en femma räcker. Två backar, tre forwards och en målis! =)

2007-10-29 @ 14:48:44
Postat av: Erica

Dags att du börjar producera nu då...! =)Själv ska jag anlita en spermabank eller så blir det adoption!! =)

2007-10-29 @ 15:27:40
Postat av: Peter

joo fan snart är de dags :-)

2007-10-29 @ 17:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0