Tisdag

Vilken tråkig rubrik men jag kom inte på nån annan, jag har haft en super tråkig eftermiddag
och kväll.
Först ska det göras mat sen ska det diskas undan, barn som surrar  ihjäl en - Mamma kom och hjälp oss mm
och en karl som är sjuk, sa efter vi hade ätit att han kunde gå och lägga sig en stund det har
gått en lång stund nu och han sover än fick honom att flytta sig till soffan när det var Mästarnas Mästare
för det skulle han se och han såg det i 5 minuter nu måste jag bara försöka få tillbaks han till sängen :)

Jag vet inte ska man tycka synd om männen när dom är sjuka? Jag tror då inte jag ser så ynklig ut och "tyck
synd om mig" när jag är sjuk. Nu är jag ju inte sjuk så ofta men jag tror att det är skillnad när en man och
en kvinna är sjuk, ta bara om man lägger sig ner och vilar det tar bara några minuter så är barnen på
plats nu när Micke har sovit har barnen knappt varit in i sovrummet och är man sjuk så ska man ändå vara delaktig i matlagning och sånt först  Vad ska vi äta?, Måste vi handla nåt?, Hur ska jag göra det bla bla bla ni vet
säkert vad jag menar.

Hur är det hemma hos er? Det kanska bara är här det är så.

Nu har jag fått skriva/gnälla av mig lite i morgon är en ny dag jag jobbar 9-18.15 och då får Micke klara sig 
själv med skjutsning och hämtnig från dagis och fixa maten.

Nu vet jag inte vad jag ska göra det är inte nåt på tv så det är väl bara att gå och lägga sig 
och hoppas att älsklingen mår bättre i morgon massor med pussar till dig.

Hoppas ni andra har haft en bättre dag än mig

Go natt 

Kommentarer
Postat av: Micke B

e det ingen som tycker lite synd om en kille som har kräkits och har haft över 39 i feber ;-)

mår iaf bättre idag feberfri tack vare att jag fick sova mig frisk,,,,,,,bara synd att sambon fick så hemskt tråkigt på sin lediga dag,,,,

2009-02-04 @ 09:33:42
Postat av: E

Haha, tur att du e frisk nu Micke det har nog varit liite synd om dig!!:-) Jag tor att de flesta karlar(inte alla) alltid är lite "extra" sjuk än vad en kvinna är. Fast det är svårt att jämföra hur två olika människor upplever sjukdomskänsla men jag tror att männen liksom vill bli lite ynkliga och omhändertagna av sin kvinna, sen att kvinnorna är vårdande om omhändertagande i sin natur är ju då nåt som inte gör det hela enklare. Så Jennie, det sitter i ryggraden på dig att du "måste" ta hand om barn och hushåll ÄVEN om du själv är sjuk!

2009-02-04 @ 11:29:13
Postat av: kw

E: har rätt, en mamma får inte vara sjuk på samma sätt, de skall funka i alla fall. Tur att han mår bättre idag, och att inte ni andra åker dit!

2009-02-04 @ 16:04:37
Postat av: E

Jag har alltid rätt mamma! ;-)

2009-02-04 @ 19:24:07
Postat av: T

Jag kollar också på mästarnas mästare. Det är ju grymt kul!



Kram Theres

2009-02-05 @ 09:25:19
URL: http://theressorvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0