Blir det någonsin lätt?

Kommer det att bli kul att vara ute och springa nångång? Tror fan inte
det. I dag har jag varit ut och tagit mina första löparsteg och varför
är det så tråkigt nu har jag ju bara några skor som jag har köpt på
skokanonen alltså inte helt perfekt att springa i.
Hur mycket spelar skorna in? Även fast jag nu har tappat x antal kilon
så har man ju ändå ingen kondis, flåsar som en jaa vad ska man kalla det.
benen var trötta efter 200 m typ men jag tyckte ändå att jag plågade mig lite.

Det är kanska där problemet sitter jag ger upp för lätt tycker ine om att
plåga mig själv, varför springa när det inte gör ont när man går?

Nu blir det en dusch sen stan när Erik kommer från skolan, ha en superdag

Kommentarer
Postat av: Egirl

För att man förlorar mer kcal på kortare tid än när man går...?? Förstår helt och hållet vad du menar. Det är förjävla hemskt att springa, usch!

2010-05-27 @ 21:36:35
Postat av: Peter

Skorna spelar för det första jättestor roll! Du kan inte ha ett par skor från skokanonen syster :). Eftersom att du är en Wiklundare så gör det att du kommer få ont i varenda led om du fortsätter springa med dem skorna :).



Sen så tror jag det är viktigt att sätta upp små mål...börja med typ 1.5 km som du ger dig fan på att du ska klara...sen ökar du på eftersom. Kommer att bli skitabra!

2010-05-28 @ 19:31:58
Postat av: jennie

Var ett inpulsköp tänkte dom duger som slit och släng :)

2010-05-28 @ 21:00:59
Postat av: Erica

Jo skorna är ju viktiga, ska också köpa nya. Ett par Nike!! Just nu har jag ett par som jag köpte för 149kr på Coop om jag minns rätt :-) Peter, bara för att du har extremt korta muskler och är stel som en vandrande pinne så får ju inte alla från detta oerhört unika släkte ledproblem... bara en tanke!! :-)

2010-05-29 @ 08:22:23
Postat av: jennie

Erica dukan ju inte bara köpa ett par nike du måste ju springa på bandet i en sportaffär så att du får absolut rätt skor och då kanske det blir adidas :)

2010-05-29 @ 16:56:56
Postat av: Anonym

haha inte ställer jag mig och lubbar på nåt band mitt i en butik. Aldrig!! :-) Men om jag köper ett par NIKE (eller nåt annat bättre märke då)) i 6-700 kronorsklassen så tror jag att man är på rätt kurs!!?? Nike vill jag ha. Nike är bäst!! :-)

2010-05-29 @ 21:28:31
Postat av: et tu anonymus

Nikeskor tillverkas av småbarn tänk på det!!då får du skriva så många smileys du vill

man bör springa på bandet för att utröna eventuell pronering och välja det skopar som ger det rätta steget

2010-05-30 @ 08:45:09
Postat av: Erica

Så trevligt med denna typ av inlägg igen, har saknat dem, verkligen ;-) <--titta, en SMILEY!!!! Tänk att man t.o.m kan orka påpeka antal smileys som någon skriver??? Och vet du, jag tänker och tänker på att Nike görs av småbarn och att den otrogna jäveln Tiger Woods sponsras av dem, men det ändrar inte min uppfattning, tyvärr. Tänker även på alla barn som svälter medan jag äter mig mätt varje dag, men det ändrar inte heller min uppfattning till saker och ting. Jag är ingen professionell löpare och jag tänker inte börja springa på nåt band för att "få det rätta steget" för att ta mig runt i några kilometer på eljusspåret. Tror heller inte att de skiljer så mycket mellan ett par Nike, Reebook, Asics eller Adidas om de olika skoparen ligger i samma prisklass. Men jag tycker ABSOLUT att DU ska prova löpa på bandet och testa skor så kan du komma med nåt "expertutlåtande" sen om vilka som gav dig bästa löparstegen :-) <---en till SMILEY!!!! Jag gillar Nike och ska ha ett par Nike. Stör det dig eller, bara undrar!?

2010-05-30 @ 10:21:53
Postat av: et tu anonymus. a.k.a Carina N

Skriver en essä om barnarbete kontra kommersiella varumärken typ dom du nämner ovan,googlade på detta och blev länkad hit till denna blogg.

Och du har rätt i att jag ingen löpexpert är

jag har däremot en del kunnande i psykologi



Tycker att du Erica som jag gissar är mellan 17-20 år borde söka hjälp för din ilska

bara ett gott råd i all välmening inför ditt kommande vuxna liv



mvh Carina fd Psykologistuderande

2010-05-31 @ 10:11:18
Postat av: E

Hehe, ja jag är rätt infantil av mig... önskar jag var 20 också!!! Är dock inte ilsken av mig, gillar bara att vara lite ironisk i skrivsättet. Och smileys behöver man inte vara mellan 17-20 år för att använda. Men tack för det mogna rådet!

2010-05-31 @ 11:23:12
Postat av: Jennie

För det första så är detta min blogg inte Ericas så vill ni hålla på att gorma på varann så får ni göra det nån annanstans!!

För det andra så kommer jag att prova ut en sko som passar bra då får det vara vilket märke det vill.

2010-05-31 @ 15:44:06
Postat av: Peter

Haha!!

2010-06-01 @ 09:23:00
Postat av: 17-åringen!!!

Fniss :-)

2010-06-01 @ 11:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0