Bloggtorka

Just nu är jag inte i en djup bloggsvacka, vet inte vad jag
ska skriva och sen vet jag inte om jag ids heller.
Men nu sitter jag här i allafall och försöker skriva nåt, jag
har då jobbat i helgen och det har väl gått hyfsat.
Har fått vara lite arg på jobbet , våran så kallade säljledare
på mejeriet tar ju inte hem nog mycket grädde så kunderna
blir ju galna och här där vi bor köper folk norrmejeriers grädde
och inte coops. Men han tar inte hem så mycket av den och
hans argument om detta är att kunderna ska köpa det han tar hem.
Detta betyder alltså att kunderna kommer att gå på ica hädanefter
och handla så enkelt är det, inte nog med det alla små gräddpaket
tog slut fredagkväll och då har det varit extrapris på norrmejeriers
grädde.
Tillsist på tisdag är det fettisdag och han har tagit hem 4 kartor med
grädde och det är 16 st på varje, han har väl tagit hem coops grädde
också men det är inte alltid man får den så man hoppas att grädden
tar slut och att han fortfarande är kvar på jobbet när detta händer.
Så jag säger bara en sak till våran säljledare " Kom ner på jorden och
börja lyssna på dina medarbetare".
Nog surrat om grädden.

Idag har vi ätit sjömansbiff men en snabb variant riktigt gott faktiskt

*Skinkstek eller kotlett i skivor marinera dessa i lite kinesisk soya
*Koka upp vatten och buljongtärning
*Koka skinkan i ca 10 min
*Tillsätt potatis och morötter i skivor, låt detta koka med skinkan
*Tillsätt sedan lök och vitkål  och låt detta koka till allt är klart
*Smaka sedan av med salt och peppar och hacka persilja över

Lycka till

Kommentarer
Postat av: Erica

Du verkar lite upprörd över det här med grädden :-)
Sen.. varför köper inte folk coops gräde, snacka om insnöade!!!!

2008-02-04 @ 11:12:55
URL: http://egirl.blogg.se
Postat av: Erica

Hur kan det heta sjömansbiff om det är skinka??:-) Tycker den borde kallas för sjömansskinka!!

2008-02-04 @ 12:14:09
URL: http://egirl.blogg.se
Postat av: Jennie

Ok det kanske hette nåt annat

2008-02-04 @ 21:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0