Slut helg

Då var helgen snart över vaför går det alltid så fort hela
denna helg har gåtti byggnationernas tecken så nån
lugn och skön helg har det inte blivit.

I går bjöd jag alla på grillmiddag vi var 11 st som satt
ute på altan kändes som om det var sista middan
utomhus men det var en riktigt smarrig middag.

I dag har jag ändå hunnit göra lite saker städa skåpar,
dammtorkat, dammsugit och tagit hand om lite tvätt allt
detta i raggarstil. :)

Mickes mamma hademed sig ingredienser till en super
god och sliskig banan paj.

Man skulle först göra en botten med Digestivkex och smält mararin
(som en cheescake botten) som ska vara i frysen nån timme.
Sen en burk med kondenserad mjölk som ska koka i 2 och 1/2 timme
och det är hela burken som ska koka oöppnad alltså (ni har läst rätt 2
och en halv timme och oöppnad burk).

När den har kokat färdigt så ska man öppna burken och bre ut det på
digestivbotten
sen ska man skiva banan och lägga dit.

Vispa sedan grädde och toppa med den sen riven blockchoklad.

Man kan koka burken i förväg och om man har gjort det så gick den
jättefort att göra, ni måste testa den var super smarrig.

Nu har jag inget mera att skriva så jag får återkomma senare.

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Erica

Que... kondenserad mjölk??? Var f*n hittar man sånt, visste inte ens att det fanns! :-)

2009-08-16 @ 14:13:06
URL: http://egirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0