En historia också

Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vid vårdcentralen i
småländska Gällaböke.

Doktorn frågar: -Vad kan jag hjälpa er med? Mannen tar då till orda och undrar:
- Skulle du kunna titta på hur vi älskar? Doktorn blir visserligen något förvånad
 men går med på det. Efter akten säger doktorn: - Jag kan inte se något fel.
Sättet ni älskar på verkar ok. Men besöket kostar 150 kronor.

Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid. Paret älskar, betalar 150 kr
för läkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.
Men slutligen måste doktorn fråga vad som är fatt: Vad är det för symptom som
ni upplever , och varför vill ni att jag skall titta på när ni älskar?
Då svarar mannen:- Vi vill egentligen inte ha svar på något, men hon är
gift så vi kan inte gå hem till henne.
Jag är också gift så vi kan inte gå hem till mig. Att hyra en stuga kostar 300 kronor och
ett hotellrum 450 kronor. Här behöver vi bara betala 150 kr och jag får tillbaka 100 kronor
från sjukförsäkringen.
Dessutom har doktorn tystnadsplikt och snart så får jag ett frikort......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0