Pencillinbyte

Erik vaknade i morse med utslag på ena armen, fan tänkte
jag då är han lik förbaskat allergisk mot pencillin dom har
ju gjort allt från provikationer och pricktest som inte har visat
nåt.
Micke for iallafall på VC där så läkarn att det nog inte var från
pencillinet utan sviter från hans hudinfektion utslagen var
nämligen på samma ställe, skönt tänkte jag då.
Till jag fick höra att han hade fått utslag på andra armen också
och Micke var återigen på VC fick träffa en annan läkare som
byte ut Kåvepeninet till Cefadroxil hon på apoteket hade aldrig skrivit ut
det och i norrfjäden fanns det inte så det blev stan.

Jag tror fortfarande inte att han är allegisk, jag tror att det är lite mycket
för lillkroppen med allergier gräs, pollen och allt annat så kroppen
har reagerat med utslag.
Men nu hoppas vi att den nya medicinen verkar som den ska och att
han får bli frisk.

Men varförär det så här jämt när han blir sjuk? Nu sover dom i allafall
och jag ska göra en kopp T och se Desperate Housewifes.

Ha en bra kväll alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0