God morgon

Tittar ut genom fönstret och ser ett riktigt skitväder ungefär
som jag känner mig hade en dålig kväll i går.

Jag kan ju inte säga upp mig från en fast heltidstjänst, bara för att
barnen ska slippa ha barnvakt och speciellt när det inte finns några
jobb jag sitter ju ganska säkert på mitt jobb. Ingen skulle bli gladare
om jag kunde vara hemmafru eller åtminstone ha ett 7-16 jobb.
Sen tror jag inte att det är barnvaktandet som gör att mor och far föräldrarna
känner sig slitna, tror det finns fler faktorer som spelar in.
Man gör ju allt i världen för de små liven och jag hoppas att ingen känner sig
tvingad att vara med dom för då tar jag hellre ledigt än att dom ska vara
hos nån som bara tycker det är jobbigt.

Nu fick jag skriva av mig lite, tårarna är visst inte slut än.

Hoppas ni får en bra dag i allafall

Kommentarer
Postat av: Erica

Att bli mor och farförälder sägs ju vara livets efterrätt... Inte är väl nån tvingad till att vara med dem heller!! Ni ska vara glada över att ni har mormor och farmor så himla nära, inte alla som har det så bra... Förstår dock din känsla, men det är inte så mycket att göra åt. Jobba måste man ju!

2009-05-27 @ 10:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0