Kommer inte på nån bra rubrik

Ja som ni alla vet så var jag lite arg i går och ni som har läst Mickes
kommentar kanske förstår varför.

Men det hela började med ett infomöte angående 04:orna som börjar
6 års till hösten, det är nämligen så mycket barn att skolan kommer
att nyttja lokalerna som finns i vårdcentralen till 6 års verksamheten
och det är väl ok dom har ju samma skolgård och dom ska ta bort
staketet och allt sånt.
Problemet är en pojke som är jätte allergisk och de är förstås jätte jobbig
t även för han och hans familj men detta betyder då att vi måste tvätta
kläder i parfymfria saker, ev ha speciella dagis kläder coh sånt och det
är ju en sak.

Det stora problemet blir ju när det är fritids då får dessa 37 barn
inte vara med dom andra fritids barnen i stora skolan kl 16.00
så får dom gå till skolan för all lämning före 8.30 och hämtning
efter kl 16 kommer att ske i stora skolan, så om jag lämnar Olle
kl 6 på morgonen så kommer han att 8.30 gå till skolan och byta
sina kläder.
Hur kommer det att bli med gympan i sporthallen där dom får
dusch  och lära sig sådana saker samma sak med badet ska
dom fara och bada och sen komma tillbaka och lukta klor.
På fritids där viss aktivitet bedrivs i sporthallen med olika lekar
tex killerball kommer dom att kunna vara med där? Baka scones?
som Erik och dom gjort nån gång, får dom vara md när det är
musikkalas och sånt? Måste dom som hämtar ha kläder utan
hundhår och så vidare eller måste dom vänta ute till barnen kommer.

Jag själv som jobbar där jag jobbar tar ju åt mig vissa lukter tex
av blommor, färska kryddor mm måste jag hem och duscha och
byta kläder innan jag hämtar barnen?

Det är massor med frågor och det kommer att bli protester så vi
får se vad som händer och det som retar mig mest är att barnen
inte får umgås med syskon, äldre kompisar under fritte tiden jag
vet då att Olle har sett fram emot att vara på samma ställe som
Erik och vise versa.

Nu nog om det kan tyckas vara en bagatell men man vill ju att
barnen ska trivas och ha det bra.

Annars har det varit jobb i går och i dag och hela veckan, i går
var det även handbollsträning och i dag har Erik haft utvecklinsgsamtal
 och han är en super kille men det visste vi redan.

Nu blir det snart soffan och tv NCIS och Desperate housewifes.

Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad för kommentar???

2009-11-04 @ 14:39:27
Postat av: jennie

Den är borta vet inte hur det gått till

2009-11-04 @ 20:55:52
Postat av: Egirl

Jasså!

2009-11-05 @ 06:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0