Nu kommer dagboken

Tisdag 2/3

Nu sitter jag här på avd.53 sal 31, har just fått en nål i handen
dom har tagit prover, vikt och mät midjan.
Håller på att dricka 3 st näringsdrycker har smakerna Citron/Lime,
Äpple och Svartvinbär.
Citron/Lime var dålig och Äpple var svin äcklig har bara den med svarta
vinbär kvar så får se hur den smakar.

Nu ska jag se mästarnas mästare.

Fortsättning följer

Svartvinbär var den bästa men den var inte god, nu kom jag på vad den
med äpple smakade som.
Kommer ni i håg cidern som hette Astrakan och var  jätte dålig så smakade den
fast utan kolsyra.

Har som vanligt lite svårt att sova när man inte är hemma och så har jag ont
i huvudet har just fått 2 panodil.

Nu ska jag försöka sova.



Här är nålen och dom fantastiska dryckerna


Onsdag 3/2

Ligger här och väntar på att dom ska komma och linda benen dom gör
visst det dels för att förhindra blod proppar och sen blir man opererad
nästan stående och då hamnar all vikt på benen.

Torsdag 4/2

Har just kommit tillbaka efter ett dygn i helvetet även kallat uppvaket och
IVA har varit där i ett dygn och den 5 första timmarna var de värsta jag
har varit med om i hela mitt liv.

Hade jättehög puls 155-160 slag vilket inte är bra ingen fattade varför fick
blodplättar så att blodet skulle koagulera bättre efter som att jag blöde lätt.

Men jag tror mer att det berodde på stress och tanken på dom där hemma.

Fick panodil i dropp form och då vände det fick även sätta mig upp och
ställa mig upp
 då var det som att det vände och pulsen var lugn och stabil resten av
natten men jag sov inte mycket.
Det kom in en kille som hade problem med andningen och han hamnade
så klart bredvid mig, hos han larmade apparaterna hela tiden.

Men jag har överlevt det och nu ska jag försöka njuta av att vara tillbaka på
salen (om man nu kan njuta på ett sjukhus) nu ska jga försöka få i mig vätska
det är T, kaffe, vatten eller buljong som gäller.

Nu ska jag vila ett tag.

Fredag 5/2

Ska få åka hem i dag om läkaren hade hunnit träffa mig i går så hade jag fått
åka hem i går kväll, så duktighade jag varit på att dricka.
Nu vill jag hem ska och hämta en massa mediciner på apoteket det är allt från
sprutor mot blodproppar, värktabletter, kalciumtabletter till magsårs medicin.
Nu väntar jag bara på dietisten sen  HEM...........

Och nu är jag hemma vilket är jätte skönt har ätit fil, välling och en portion
soppa och nu ska jag gå och se skidor.



Min vän droppställningen...................

................. och min vän blås flaskan som man blåser i för att hjälpa
lungorna efter en op.



Det var allt för i dag.


Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att operationen är över gissar jag. Ha det bra!

2010-02-06 @ 07:49:13
URL: http://maria-75.blogspot.com/
Postat av: Egirl

Vad himla spännande... Jag måste börja jobba på sjukhus, helt klart. ta hand om såna som dig :-) Varför har du med dig dropp hem, vad är det i droppet?



Skönt att allt gick bra iallafall...!

2010-02-06 @ 10:46:36
Postat av: jennie

inte har jag med mig droppet hem bara blåsflaskan, tycker att du ska söka dig till ett sjukhus

2010-02-06 @ 14:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0